porsche 911 dakar

A neves Top Gear magazin minden évben közzéteszi, szerintük melyik autók a legjobbak. Nézzük a 2023 Top Gear válogatást.

Forrás: https://www.topgear.com/car-news/best-2022/top-gears-top-23-cars-2023

Porsche 911 Dakar

Természetesen új típusú Porsche 911-es van készülőben. Mikor nem? Hamarosan várható egy ráncfelvarrott 992-es, amellyel a 911-es megteszi első lépéseit az elektromos hibrid korszakba. De addig is itt van egy felhúzott, durva és durva változat, amivel a rally raid fantáziánkat élhetjük ki a szupermarketbe menet.

Lamborghini Huracan Sterrato

És nem a Porsche az egyetlen, amelyik a terepjárós sportkocsik birodalmát kutatja. A Lamborghini a Sterrato gyártásba vételével búcsút int a Huracannak. Várhatóak reflektorok, nagy, csavaros kerékjárati ívek, és a tulajdonosok hihetetlenül önelégültnek fogják érezni magukat, valahányszor meglátják, hogy egy átlagos szuperautó óvatosan átvágja értékes szénszálas osztófelületét egy fekvőrendőrön.

Range Rover Sport SV

A Land Rover Special Vehicle Operations részlege minden jövőbeli projektet egy „SV” jelvény mögött racionalizál, így a dögös Range Rover Sport elveszíti az „SVR” jelvény egyharmadát. Várhatóan a motor is kisebb lesz, valószínűleg a harsány 5,0 literes kompresszoros V8-asról egy BMW-vel közös, 4,4 literes, duplaturbós V8-as erőforrás lesz. A plug-in hibrid hajtás is szóba jöhet, amit az SVR-tulajdonosok imádni fognak, tekintve, hogy mindig olyan diszkréten kúsznak a 2,2 tonnás hipertankjaikban.

Alpine A110R

Egy könnyebb Alpine! Nem gondoltad volna, hogy ez lehetséges, ugye? Mi sem. De a szénszálas alkatrészek diétájának köszönhetően, beleértve az új tetőt, a hátsó képernyőt és még a karbon keréktárcsákat is, a kis A110 34 kg-ot fogyott, miközben a leszorítóerőt és a légellenállást is csökkentette.

Emellett sokkal merevebb, tapadósabb, és az ülések úgy tartanak, mint King Kong a bajba jutott kislányt. Közel lehet a sportautó nirvánához 2023-ban… vagy túl komoly és túl kemény lesz a saját javára?

Mercedes-AMG C63

Minden idők talán legvitatottabb AMG-jét is kézbe vehetjük – többek között a C63-ast és az AMG One hiperautót. Igen, a C63 visszatért, és nagyon jól néz ki. Az orrlyukakkal szellőző motorháztető alatt azonban nincs V8-as – helyette egy 2,0 literes négyhengeres hibrid van.

Lényegében egy A45-ös motor, aminek a hátsó felébe egy csiliporos elektromos lökettérfogatot dugtak. A számok óriásiak: 670 lóerő, 752lb ft – és 2,145 kg. A karácsonyi szünetben el fogjuk olvasni a négyezer oldalas használati utasítást.

BMW M3 Touring

És ez az egyik versenyző, akit a C63-as egyenesen megcéloz – a BMW koncepcionálisan meglehetősen egyszerű M3-asa. Itt nincs villamosítás vagy plug-in-képesség – csak egy dübörgő, nagyszerű 3,0 literes, 503 lóerős sorhatos elöl. És – végre – egy kombi karosszéria hátul.

Már most nagy rajongói vagyunk az xDrive összkerékhajtású M3 Competition-nak (amíg csukott szemmel közelítjük meg), így az M3 kombi egy nagyon teljes értékű darabnak ígérkezik.

Hyundai Ioniq 5 N

Nem akarom erőltetni a Hyundai-t, de minden, amihez az N részleg eddig hozzányúlt, rohadtul zseniális volt. Az i30N és i20N hot hatchek, a vad Kona N mini-SUV – a nulláról hősökké váltak, és ott is maradtak. Most az N-nek egy elektromos crossovert kell szórakoztatóvá tennie, erőteljesen alkalmazkodva a cyberpunk Ioniq 5 ferdehátúhoz.

Az N csapata ragaszkodik hozzá, hogy nem egy drag-race szörnyeteg építése érdekli őket, és bár a kétmotoros I5N gyors lesz, kezelhetőségi kacagást ígérnek nekünk, és talán még egy szórakoztató zajgenerátort is, hogy az e-motorozás kevésbé legyen klinikai. Eddig kevés volt az igazán kacagtató EV – a Hyundai-nak kell bizonyítania, hogy az N divízió jövőálló.

BMW M2

Már kipróbáltuk az új M kupé prototípusát, és felfedeztünk néhány kulcsfontosságú műszaki adatot. Mivel a jelenlegi M3/4 platformra épül, az új M2 nehezebb autó lesz, mint az eddigiek, de a 3,0 literes sorhatos 450 lóerő körüli teljesítménye ezt ellensúlyozza.

A hátsó tengelyt is az M4-től örökölte, és bár a nyolcfokozatú automata váltó elérhető, az M2 lesz az utolsó M autó, amelyet hatfokozatú kézi váltóval kínálnak. Szóval egy biztos, modern klasszikusról van szó. Neked is tetszik a tömbszerű megjelenés?

Lotus Emira 4 hengeres ‘AMG’

A Lotus nyíltan megmondta, hogy az új Emira lesz az utolsó benzinmotoros autója, de az említett motor nem csak a Toyotától kölcsönzött, kompresszoros V6-os, amelyet idén kínálnak. Hamarosan megkapjuk a „belépőszintű” változatot, kiegészítve az AMG vad turbós négyhengeresével, amelyről tudjuk, hogy az A45S-ben akár 416 lóerőre is képes. Ehhez kizárólag a Lotus által kalibrált duplakuplungos, paddleshift váltó csatlakozik majd. Az egyik legizgalmasabb motor, amit manapság gyártanak, egy dacos brit sportautó közepébe illesztve? Az elvárások nagyon magasak.

Alfa Romeo ‘6C’ szuperautó

Hivatalos képek még nincsenek róla, de a pletykák szerint az Alfa Romeo a Maserati MC20 saját változatát készül legyártani a kínálat zászlóshajójaként. Egy időben úgy gondolták, hogy egy hibrid hajtáslánc is szóba jöhet, hogy az olasz márka F1-es törekvéseihez kapcsolódjon, de az is elképzelhető, hogy az Alfa az akkumulátorok segítsége nélkül búcsúzik a benzines korszaktól…

Addig is íme egy kép az Alfa utolsó szuperautójáról: a fájdalmasan szép 8C-ről. Nem baj, nyugodtan bámulhatjátok.

Audi A6 e-tron

Közben a németek túlzásba viszik a nagyüzemi expresszeket. Executive szedánok, mint az Audi A6. Nos, az A6 2023-ban válik EV-vé, megkapja az e-tron becenevet és egy nagy, öreg akkumulátort. Magától értetődő, hogy a fosszilis üzemanyaggal működő Audi szedánok egy ideig még élni fognak, átfedésben az új e-tronokkal, de az Audi központi területe a Teslával szemben pikáns lesz a leszámolás. Mennyire lesz rossz a hatótávolság szorongás, amikor a hátsó lámpák villognak?

Fiat Panda EV

Emlékszel erre a kótyagos, cuki koncepcióautóra 2019-ből? 2023-ban valami olyanná fog átalakulni, amit tényleg meg tudsz venni. A Fiat már villamosította városi autócsaládjának egyik felét az 500e-vel, de míg az 500-as a stíluson van túlsúlyban, a „Pandae” egy dobozosabb, praktikusabb ajánlat lesz. Olaszország büszke a nem túl szigorú népautókra, de egy elektromos autónak nem könnyű ugyanezt az elegáns egyszerűséget és megfizethető árat kínálnia. Lássuk, hogy a Fiatnak sikerül-e.

Lamborghini V12-es hibrid szuperautó

ICYMI, 2022 októberében a Lamborghini bejelentette az utolsó Aventador gyártását. Ezzel egy V12-es méretű űr marad a dühöngő bika kínálatának tetején, és mi fogja betölteni? Így van, egy újabb V12-es középmotoros ék.

Ez azonban új korszakot jelent majd a Lambo számára: plug-in hibrid lesz. Hosszú e-tartomány helyett inkább egy olyan rendszerre számítunk, amely lehetővé teszi a csendes motorleállást a városban (amiért persze minden Lambo-tulajdonos könyörgött), és egy gyorskisütésű akkumulátorra, amely az e-boost nyomatékot a hajtásláncba adagolja, miközben a V12-es őrjöngőre tekeri magát.

Maserati MC20 Folgore

A Maserati elektromos korszaka már elkezdődött, és remekül indul, ahogy azt a GranTurismo Folgore világ-exkluzív vezetése során felfedeztük. A következő a stratégiában a Grecale SUV teljesen elektromos változata, hogy felvegye a harcot a következő generációs Porsche Macan EV-vel, de előtte a Maserati új szuperautója a hengereket akkumulátorokra cseréli. Az elektromos MC20 először nyitott tetejű „Cielo” roadsterként jelenik meg, és négy számjegyű teljesítményt nyújt majd, hogy ellensúlyozza a megnövekedett súlyt.

Gordon Murray T.33 ‘Spider’

Micsoda év, hogy Gordon Murray legjobb ügyfeleinek Whatsapp-csoportjába kerüljünk (már ha létezik ilyen). A háromüléses T50 hiperautó első kiszállításai tavasszal esedékesek, majd a T50S pályaváltozat következik, amely aztán helyet ad a gyönyörű kétüléses T33-as modellnek. Murray professzor már utalt arra, hogy a kisebb teljesítményű (és ventilátorral lecsupaszított) T33-nak két további változata is lesz, amiből mi egy targa-tetős roadstert, majd egy potenciálisan még könnyebb, vadabb pálya-specifikus változatot értünk. Nem hagynád olvasva.

McLaren Artura Spider

Az Artura nem a legkönnyebben indult az életben, de ez a McLaren alapvető szuperautója és első sorozatgyártású hibridje, ami azt jelenti, hogy ez az alapja mindannak, amit a wokingiak a továbbiakban csinálnak. Miközben valószínűleg már a nyáladat csorgatod a Ferrari 296-os erejű 720S utódja után, a bukóteres Arturáról sem szabad megfeledkezni.

A McLaren Spiderek mindig is mesések voltak, mert a szénszálas cső merevsége miatt nem érzik magukat kompromittáltnak, mint mondjuk egy Lamborghini Huracan Spyder.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy egy nyitott Artura sokkal inkább „McLaren” érzés, mint a vitatott SUV.

Pagani Utopia

Egy autót egy idealizált tökéletes társadalomról elnevezni egy erőteljes lépés a Pagani részéről. Alapvetően azt mondja, hogy az új, harmadik generációs szuperautója, nos, tökéletes. Természetesen a nyers számok is megvannak: 864 lóerő egy dupla turbós AMG V12-esből, mindössze 99 darab készül belőle, és mindegyik több mint 2 millió fontba kerül.

De egy Pagani a részletekről szól: az opcionális hétfokozatú kézi sebességváltó, a pillangóajtók, a kissé steampunkos belső tér. Az új Paganik nagyon ritka csemegék, így a 2023-as Utopia bemutatkozása az idei év egyik csúcspontja lehet.

Ferrari SF90 ‘Speciale’

A Ferrari SF90 986 lóerős. Nincs szüksége több teljesítményre vagy sebességre. De a Ferrari nem állhat egy helyben, ezért egy még extrémebb változatot tervez, és valószínű, hogy a nagy nyereség nem a hajtásláncból, hanem az aerodinamikából származik majd.

A Porsche GT3 RS-hez hasonlóan a Ferrari is arra számítunk, hogy a nagyobb teljesítmény kinyerésére koncentrál majd a leszorítóerő révén, nem pedig arra, hogy rakétát toljon a kipufogócsőbe.

Cadillac Celestiq

Elég lenyűgöző dolog, nem igaz? Igya meg, mert nem sok Celestiq-et fog látni a bérautók parkolójában, amikor legközelebb az Államokban landol. Ez a Caddy zászlóshajó EV-je, és 300 000 dollártól lesz elérhető, mint egy Bentley-romboló, megrendelésre épített luxusautó, amely a Cadillacet visszaviszi a pazar high-end autók piacának pazarló végére.

Várhatóan két villanymotor összesen több mint 600 lóerős teljesítményt és 300 mérföldes hatótávolságot biztosít, miközben Amerika megpróbálja bitorolni Nagy-Britannia uralmát az ultra-luxus bárkák játékában.

Ford Mustang Dark Horse

A „sötét ló” általában egy olyan, még nem fanatizált vagy finom versenyző, amely a semmiből bukkan elő, hogy a mezőny élére álljon. De a Ford következő pónija kevéssé félénk, visszahúzódó és a radar alatt lévő. Gondoljatok rá úgy, mint egy ‘Stangra, amelyik kardió edzésen vett részt – 500 lóerős, jobb hűtés, könnyebb hűtő, magne-adaptív lengéscsillapítók… és persze rengeteg sötétített díszítés.

Ezek az izomautók alkonyati évei, így az az érzésünk, hogy a Ford mindent beleadott, amit csak tudott.

Tesla Cybertruck

A Roadsterhez és a Semi teherautóhoz hasonlóan a Tesla Cybertruck is késedelembe esett a 2019 végi sokkoló leleplezése óta. Ráadásul az e-teherautók potenciális vezetőjéből a rohamléptekkel haladó Rivian R1T, a Hummer és a Ford F-150 Lightning mögött maradt, és 2023-ban a Chevy is csatlakozik a bulihoz egy sokkal hagyományosabb ajánlattal.

A Cybertrucknak tehát most már sokkal, de sokkal többnek kell lennie annál, minthogy a látványa megváltoztassa a játékot – a világ legjobb elektromos járművének kell lennie, mérföldekkel mérve. Az amerikai teljes méretű teherautók piaca nem vár félkész bénázókra…

Aston Martin Valkyrie

A TG „jövőre várva várt autók” listáján rekordot jelentő hetedik alkalommal tér vissza az Aston Martin F1 ihlette hiperautója.

Bár az autók csordultig érkeznek már a vásárlókhoz (látszólag kész, de még hiányzik a legextrémebb pályamód aláírása), még mindig nem vezethetjük az 1000 lóerő feletti V12-es hibridet, amelyet eredetileg 2016-ban jelentettek be az azóta eltűnt Red Bull aero-zseni Adrian Newey-val való együttműködésként.

Megéri a várakozást? Remélhetőleg 2023 lesz az az év, amikor ezt végleg, tényleg, véglegesen megtudjuk.