Az 2022-es ranglistán a legjobb helyek változatlanok maradtak. A Tesla most készül a partijára, hogy megünnepelje első és második helyét ezen a piacon. A Fiat is szeretné ugyanezt elkezdeni a 3. helyezett 500e sztárjával, de…
Nem tudni, milyen elő-regisztrációs trükköket készít elő a Volkswagen decemberre. A kis olasz autóra, amelyet mindössze 5000 egység választ el a 4. helyezett Volkswagen ID.4-től, nem lehet biztonságban a német crossover meglepetésétől. Folytatása következik…
Az első pozícióváltás az 8. helyen történt, amikor az VW ID.3 ugrásszerűen feljött és csatlakozott az októberi legjobbakhoz. Várhatóan a német elektromos autó további helyeket fog megszerezni, esetleg az 5. helyig a novemberi hónapban, miközben december felé tekint. Minden attól függ majd, hogy a Volkswagen mennyi elő-regisztrációt hajlandó készíteni. Az első 5 hely megszerzése nem kizárt.
Rang | Model | Január–Október | % |
---|---|---|---|
1 | Tesla Model Y | 86,869 | 4.6% |
2 | Tesla Model 3 | 58,583 | 3.1% |
3 | Fiat 500e | 52,538 | 2.8% |
4 | VW ID.4 | 47,343 | 2.5% |
5 | Skoda Enyaq | 40,936 | 2.1% |
6 | Peugeot 208 EV | 38,376 | 2.0% |
7 | Ford Kuga PHEV | 36,189 | 1.9% |
8 | VW ID.3 | 34,779 | 1.8% |
9 | Dacia Spring | 33,719 | 1.8% |
10 | Hyundai Kona EV | 33,687 | 1.8% |
11 | Kia Niro EV | 32,622 | 1.7% |
12 | Renault Zoe | 31,071 | 1.6% |
13 | Audi Q4 e-tron | 30,888 | 1.6% |
14 | Hyundai Ioniq 5 | 28,520 | 1.5% |
15 | Mini Cooper EV | 26,712 | 1.4% |
16 | BMW 3 Series PHEV | 25,980 | 1.4% |
17 | Audi e-tron | 25,470 | 1.3% |
18 | Peugeot 3008 PHEV | 24,177 | 1.3% |
19 | Kia EV6 | 24,155 | 1.3% |
20 | Hyundai Tucson PHEV | 23,650 | 1.2% |
Mások | 1,172,596 | 61.4% | |
ÖSSZESEN | 1,908,860 | 100.0% |
Az októberi adatok viszont már jelentős átrendeződést mutatnak az élen. A VolksWagen 2 modellje az élre tört:
Rank | Model | October |
---|---|---|
1 | VW ID.4 | 6,158 |
2 | VW ID.3 | 5,507 |
3 | Fiat 500e | 5,204 |
4 | Peugeot 208 EV | 4,887 |
5 | Ford Kuga PHEV | 4,683 |
- Volkswagen ID.4 – Az Volkswagen csoport csillaga ismét magas jegyzést ért el a hónap végén, 6 158 regisztrációval. A gyártási korlátok nagyrészt leküzdve, az USA-nak szánt készletek helyben történő gyártásával és az Emdenben történő gyártás kezdetével, várhatóan magasabb gyártási teljesítményt fogunk látni a következő hónapokban az európai ID.4 modellekből. A Volkswagen 2021 decemberéig 10 000 egység elérése a hónap végére a cél, ami szükséges küszöb, hogy az átmeneti időszakot a kínai 5 számjegyű teljesítmény mellett az európai 5 számjegyű teljesítmény is kiegészítse. Ekkor 2023-ban akár 200 000 és 300 000 kiszállítást is elérhet. A Volkswagen EV októberi szállításaiban az ID.4 legjobb eredményét Németországban (1 701 egység) és Norvégiában (1 014 egység) érte el, majd az Egyesült Királyság (800 egység) és Svédország (618 egység) következett.
- Volkswagen ID.3 – Az az elektromos jármű, amelynek a Volkswagen Golf értékesítési sikereit kellett volna követnie, idén végre megtalálta a formáját. Az ID.3 a legjobb teljesítményét érte el októberben az idei évben, 5 507 regisztrációval. A német gyártó termelési korlátai enyhülnek, és most már van elég hely a ID.3 termelési sebességének növeléséhez. Egy ideig úgy tűnt, hogy az ID.3 termelése más, drágább (és nyereségesebb) MEB családtagok javára van megfojtva. Az októberi szállítások tekintetében a kompakt Volkswagen EV a legjobb eredményét érte el Németországban (2 160 regisztráció) és az Egyesült Királyságban (830 regisztráció), majd Franciaország (602 egység) és Norvégia (473 egység) következett.
- Fiat 500e – Az olasz kiskocsi úgy tűnik, megtalálta az optimális sebességét, októberben 5 204 regisztrációt ért el. Azonban a kereslet lassulni kezd? Hozzák már elő azt az Abarth forró hatch verziót! Ez nem fog sokkal többet mozgatni, de a halo hatás fontos lesz az olcsóbb verzió eladásainak növeléséhez. A 500e fő piacai az előző hónaphoz hasonlóan Németország (2 363 regisztráció) és Franciaország (1 276 regisztráció) voltak az élen, hazája, Olaszország (397 regisztráció) is jelentős hozzájárulást nyújtott az összesítéshez.
- Peugeot e-208 EV — A Peugeot sztárjátékosa továbbra is stabil teljesítményt nyújt a B-szegmensben, azaz a subkompakt kategóriában, hasonlóan az olasz kisautó kategória vezetőjéhez. Ez lehetővé teszi a Stellantist, hogy vezessen az Európában található két kisebb méretű kategóriában. Versenyképes árak és specifikációk, valamint vonzó dizájn jellemzi az e-208-at, amely egy további top 5-ös jelenléttel dicsekedhetett szeptemberben, 4 887 regisztrációval. Az e-208 frissített változata hamarosan érkezik, amelyben hatékonyabb hajtáslánc található, ami lehetővé teszi hosszabb hatótávot. Várhatóan a Pug továbbra is ott lesz Európa EV legjobban eladói között. Az októberi szállítások tekintetében a francia EV közel fele hazájában történt – 2 350 regisztráció – messze követve Németországot (781 regisztráció) és az Egyesült Királyságot (590 regisztráció).
- Ford Kuga PHEV – Az európai változata a Ford Escape PHEV-nek, októberben 4 683 egységet regisztráltak, amivel ismét nagyszerű hónapot zárt. A Ford mindent megtesz annak érdekében, hogy a kereszteződés előtt levő PHEV ösztönzők miatt minél többet hozzon ki a modellből Németországban. Ez látható az októberi szállításokra vetítve, ahol a crossover a legjobb teljesítményét érte el Németországban (2 394 regisztrációval). Ez a piac egyedül felelős a modell októberi szállításainak több mint feléért. A következő legjobb piacok a Egyesült Királyság (1 310 regisztráció) és Dánia (a harmadik helyen egy meglepően alacsony 187 regisztrációval).