elektromos autó eladások európában 2022

Az 2022-es ranglistán a legjobb helyek változatlanok maradtak. A Tesla most készül a partijára, hogy megünnepelje első és második helyét ezen a piacon. A Fiat is szeretné ugyanezt elkezdeni a 3. helyezett 500e sztárjával, de…

Nem tudni, milyen elő-regisztrációs trükköket készít elő a Volkswagen decemberre. A kis olasz autóra, amelyet mindössze 5000 egység választ el a 4. helyezett Volkswagen ID.4-től, nem lehet biztonságban a német crossover meglepetésétől. Folytatása következik…

Az első pozícióváltás az 8. helyen történt, amikor az VW ID.3 ugrásszerűen feljött és csatlakozott az októberi legjobbakhoz. Várhatóan a német elektromos autó további helyeket fog megszerezni, esetleg az 5. helyig a novemberi hónapban, miközben december felé tekint. Minden attól függ majd, hogy a Volkswagen mennyi elő-regisztrációt hajlandó készíteni. Az első 5 hely megszerzése nem kizárt.

Rang Model Január–Október %
1 Tesla Model Y 86,869 4.6%
2 Tesla Model 3 58,583 3.1%
3 Fiat 500e 52,538 2.8%
4 VW ID.4 47,343 2.5%
5 Skoda Enyaq 40,936 2.1%
6 Peugeot 208 EV 38,376 2.0%
7 Ford Kuga PHEV 36,189 1.9%
8 VW ID.3 34,779 1.8%
9 Dacia Spring 33,719 1.8%
10 Hyundai Kona EV 33,687 1.8%
11 Kia Niro EV 32,622 1.7%
12 Renault Zoe 31,071 1.6%
13 Audi Q4 e-tron 30,888 1.6%
14 Hyundai Ioniq 5 28,520 1.5%
15 Mini Cooper EV 26,712 1.4%
16 BMW 3 Series PHEV 25,980 1.4%
17 Audi e-tron 25,470 1.3%
18 Peugeot 3008 PHEV 24,177 1.3%
19 Kia EV6 24,155 1.3%
20 Hyundai Tucson PHEV 23,650 1.2%
Mások 1,172,596 61.4%
ÖSSZESEN 1,908,860 100.0%

 

Az októberi adatok viszont már jelentős átrendeződést mutatnak az élen. A VolksWagen 2 modellje az élre tört:

Rank Model October
1 VW ID.4 6,158
2 VW ID.3 5,507
3 Fiat 500e 5,204
4 Peugeot 208 EV 4,887
5 Ford Kuga PHEV 4,683

 

 

  • Volkswagen ID.4 – Az Volkswagen csoport csillaga ismét magas jegyzést ért el a hónap végén, 6 158 regisztrációval. A gyártási korlátok nagyrészt leküzdve, az USA-nak szánt készletek helyben történő gyártásával és az Emdenben történő gyártás kezdetével, várhatóan magasabb gyártási teljesítményt fogunk látni a következő hónapokban az európai ID.4 modellekből. A Volkswagen 2021 decemberéig 10 000 egység elérése a hónap végére a cél, ami szükséges küszöb, hogy az átmeneti időszakot a kínai 5 számjegyű teljesítmény mellett az európai 5 számjegyű teljesítmény is kiegészítse. Ekkor 2023-ban akár 200 000 és 300 000 kiszállítást is elérhet. A Volkswagen EV októberi szállításaiban az ID.4 legjobb eredményét Németországban (1 701 egység) és Norvégiában (1 014 egység) érte el, majd az Egyesült Királyság (800 egység) és Svédország (618 egység) következett.
  • Volkswagen ID.3 – Az az elektromos jármű, amelynek a Volkswagen Golf értékesítési sikereit kellett volna követnie, idén végre megtalálta a formáját. Az ID.3 a legjobb teljesítményét érte el októberben az idei évben, 5 507 regisztrációval. A német gyártó termelési korlátai enyhülnek, és most már van elég hely a ID.3 termelési sebességének növeléséhez. Egy ideig úgy tűnt, hogy az ID.3 termelése más, drágább (és nyereségesebb) MEB családtagok javára van megfojtva. Az októberi szállítások tekintetében a kompakt Volkswagen EV a legjobb eredményét érte el Németországban (2 160 regisztráció) és az Egyesült Királyságban (830 regisztráció), majd Franciaország (602 egység) és Norvégia (473 egység) következett.
  • Fiat 500e – Az olasz kiskocsi úgy tűnik, megtalálta az optimális sebességét, októberben 5 204 regisztrációt ért el. Azonban a kereslet lassulni kezd? Hozzák már elő azt az Abarth forró hatch verziót! Ez nem fog sokkal többet mozgatni, de a halo hatás fontos lesz az olcsóbb verzió eladásainak növeléséhez. A 500e fő piacai az előző hónaphoz hasonlóan Németország (2 363 regisztráció) és Franciaország (1 276 regisztráció) voltak az élen, hazája, Olaszország (397 regisztráció) is jelentős hozzájárulást nyújtott az összesítéshez.
  • Peugeot e-208 EV — A Peugeot sztárjátékosa továbbra is stabil teljesítményt nyújt a B-szegmensben, azaz a subkompakt kategóriában, hasonlóan az olasz kisautó kategória vezetőjéhez. Ez lehetővé teszi a Stellantist, hogy vezessen az Európában található két kisebb méretű kategóriában. Versenyképes árak és specifikációk, valamint vonzó dizájn jellemzi az e-208-at, amely egy további top 5-ös jelenléttel dicsekedhetett szeptemberben, 4 887 regisztrációval. Az e-208 frissített változata hamarosan érkezik, amelyben hatékonyabb hajtáslánc található, ami lehetővé teszi hosszabb hatótávot. Várhatóan a Pug továbbra is ott lesz Európa EV legjobban eladói között. Az októberi szállítások tekintetében a francia EV közel fele hazájában történt – 2 350 regisztráció – messze követve Németországot (781 regisztráció) és az Egyesült Királyságot (590 regisztráció).
  • Ford Kuga PHEV – Az európai változata a Ford Escape PHEV-nek, októberben 4 683 egységet regisztráltak, amivel ismét nagyszerű hónapot zárt. A Ford mindent megtesz annak érdekében, hogy a kereszteződés előtt levő PHEV ösztönzők miatt minél többet hozzon ki a modellből Németországban. Ez látható az októberi szállításokra vetítve, ahol a crossover a legjobb teljesítményét érte el Németországban (2 394 regisztrációval). Ez a piac egyedül felelős a modell októberi szállításainak több mint feléért. A következő legjobb piacok a Egyesült Királyság (1 310 regisztráció) és Dánia (a harmadik helyen egy meglepően alacsony 187 regisztrációval).