smart 1 brabus

Az Egyesült Királyságban végre kiderült az új Smart #1 árazása és specifikációja. Ez a kis elektromos SUV 35 950 fontról (kb. 15.300.000 Ft) indul, és idén nyáron kerül forgalomba. Olvasson tovább mindenről, amit tudnia kell.

Cikkünk forrása: https://www.carwow.co.uk/smart/news/5321/new-smart-ev-electric-eq-suv-price-specs-release-date

  • A Smart #1 SUV nyáron kerül forgalomba
  • Az árak 35 950 fontról – 15.300.000 Ft indulnak
  • Az eddigi legnagyobb Smart jármű
  • Kizárólag elektromos hajtású ötajtós SUV
  • Akár 273 mérföldes (440 km) hatótávolság
  • A dögös Brabus modell is elérhető
  • 150 kW-os gyorstöltés

Az új Smart #1 nyáron kerül forgalomba, árai 35 950 fontról indulnak. A Vauxhall Mokka Electric és a Peugeot e-2008 alternatívája akár 273 mérföldes hatótávolsággal rendelkezik.

Az #1-ből egy dögös Brabus változatot is lehet majd kapni, kettős motorral és 428 lóerővel.

Az új Smart #1 ára és adatai

Az új Smart #1 a bevezetéstől kezdve háromféle felszereltségben lesz kapható: Pro +, Premium és a dögös Brabus modell. Egy limitált szériás bevezető modell is elérhető lesz, néhány egyedi stílusbeli finomítással.

Új Smart #1 Pro +
A belépőszintű Pro + modellek 35 950 fontról indulnak. Ezért panoráma napfénytetőt, adaptív tempomatot, fűthető üléseket, 360 fokos kamerát és elektromos hátsó ajtót kapunk.

Új Smart #1 Premium
Ha feljebb lépsz a Premium modellre, Beats audiorendszert, mátrix LED fényszórókat és automatikus parkolóasszisztenst kapsz. Ez 38 950 fontba kerül.

Új Smart #1 Brabus
A teljes értékű Brabus modell rengeteg sportos stílusfrissítést kap a szériaautóhoz képest, többek között mélyebb lökhárítókat, motorházfedélnyílásokat és nagyobb, 19 colos könnyűfém keréktárcsákat. Belül piros biztonsági övek, fémpedálok és sportülések várják az utasokat. Ez a modell 43 450 font lyukat üt a pénztárcáján.

 

Új Smart #1 dizájn

A Smart leginkább arról ismert, hogy játékméretű városi autókat készít, az új 1-es azonban radikálisan eltér ettől. Ez egy elektromos SUV, amely körülbelül akkora, mint egy Mini Countryman.

Nem a méret és az elnevezés az egyetlen újdonság, amit ez az autó a Smart márka számára bemutat – hegyes fényszórói és üres hűtőrácsa messze elüt a kínos külsejű ForTwo és ForFour modellektől.

Ez a karcsú stílus nem csak a látszat kedvéért készült, mert a Smart #1 az egyik legaerodinamikusabb SUV lesz, amely a piacon kapható, hogy tisztán csússzon át a levegőn, és maximalizálja a két töltés között megtett utat. Az autó hatótávolságáról hamarosan bővebben…

A hátsó rész kialakítása az első részéhez hasonló, hasonló LED-es hátsó lámpacsoporttal, amelyet egy teljes szélességű fénysáv köt össze. Az egész autó nagyon sima megjelenésű, az ajtótükrök az egyetlen nyilvánvaló kiemelkedés.

Az 1-es sorozatot egy Launch Editionnal indítjuk, amely különleges fehér és arany fényezéssel, valamint egyedi 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal és mátrix LED-es fényszórókkal érkezik.

Az új Brabus modellek újratervezett első lökhárítót és átalakított motorháztetőt kapnak, a központi Smart-jelvény két oldalán két vékony szellőzőnyílással.

Emellett új könnyűfém keréktárcsákat és számos új kéttónusú fényezési lehetőséget is kapnak, beleértve a smartos megjelenésű piros féknyergeket.

Új Smart #1 belső tér

Az új Smart #1 belseje hű marad a tavaly bemutatott koncepcióautó dizájnjához. Ugyanaz a lapos aljú kormánykerék és a mögötte elhelyezett kis vezetői kijelzőkészlet található benne, hasonlóan ahhoz, amit a Ford Mustang Mach-E-ben kapunk.

A Smartban lebegő középkonzolt kapunk, amelyet fém díszítőelemek borítanak, valamint néhány funky kinézetű környezeti világítást. A műszerfal tetején egy hatalmas érintőképernyős táblagép ül, amely az autó legtöbb funkcióját vezérli, beleértve a klímaberendezést is. Az egyszerűség kedvéért számos funkció hangutasításokkal is működtethető.

A teljes hosszúságú panoráma napfénytető világos és szellős utasteret eredményez – ez biztosan kevésbé tűnik klausztrofóbnak, mint a mai ForTwo és ForFour modellek „meghitt” kabinjai.

A hátsó ülések előre-hátra is mozgathatók, attól függően, hogy több csomagtérre vagy nagyobb hátsó lábtérre van-e szükség – ez praktikus funkció egy ilyen méretű autóban.

A Launch Edition modellek néhány fejlesztést kapnak, többek között kéttónusú bőrbelsőt, 13 hangszórós Beats audiorendszert és vezeték nélküli okostelefon-töltést.

Új Smart #1 akkumulátor, teljesítmény és hatótávolság

A Smart #1 150 kW-os egyenáramú gyorstöltést kínál, amely körülbelül 30 perc alatt 10%-ról 80%-ra növeli az akkumulátor töltöttségét. Egy 22 kW-os váltóáramú töltő ugyanezt a feltöltést három óra alatt végzi el.

Egy háromtűs aljzat vagy egy kis fali doboz (mint a fenti képen) azonban lényegesen tovább tart az autó feltöltése. A képen látható sofőrnek talán el kellene gondolkodnia azon, hogy hol töltheti fel a telefonját is, ha azt tervezi, hogy egész idő alatt ott fog állni…

A 66 kWh-s akkumulátorok teljes feltöltésével a Smart #1 Pro+ állítólag 260 mérföldes hatótávolsággal rendelkezik. A Premium modell ezt 273 mérföldre növeli. Nézze meg, hogyan viszonyul ez a többi új elektromos autóhoz, ha megnézi ezt a valós hatótáv-teszt videót…

 

A Smart #1 Pro+ és a Premium modellek csak a hátsó kerekeket meghajtó egy-egy motorral kerülnek forgalomba. Ez 272 lóerős és 343 Nm nyomatékkal rendelkezik, ami ennek az elektromos SUV-nak 111 mérföld/órás végsebességet biztosít, és bőven elég lesz a városban való száguldozáshoz és egy-egy autópályás kiránduláshoz.

Az új Brabus változat egy erősebb, kettős motoros elrendezéssel érkezik, amely 428 lóerős, és négykerék-meghajtást biztosít az apró SUV-nak. Ez a változat mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességre.

Hátrányok? Nos, a Brabus 248 mérföldes állítólagos hatótávolsága kevesebb, mint a szériaautóé, és egy leheletnyivel drágább, mint a szériaautó.