honda crv 2023

A kategória mérce javul, de több felszereltségi szint változatossága is elkelne..

Előnyök: Kiváló minőségű és nagyszerű megjelenésű belső tér; kiváló hibrid; erős biztonsági referenciák.
Hátrányok: Hiányoznak a különleges opciók, mint például a plug-in hibrid és a terepjáró modellek.

cikkünk forrása: https://www.autoblog.com/article/2023-honda-cr-v-review

A Honda legkelendőbb járműve visszatért, és nagyobb, mint valaha, a 2023-as Honda CR-V formájában. A kompakt SUV a jó menetdinamika és a kiváló praktikum erős keverékével szegmensének egyik etalonja. Ez az itt bemutatott, teljesen új, hatodik generációs modell esetében is így van, és a letisztult új külső dizájnnak és az elegáns belső kialakításnak köszönhetően a képlethez olyan magas fokú stílus is társul, amilyenre CR-V-ben nem volt példa, nos, örökkévalóság óta.

Mint korábban, a széria turbómotor versenyképes teljesítményt és üzemanyag-fogyasztást kínál, de a kötelező CVT váltó kiszívja az életet az egyébként édes kis Honda motorból. A CR-V hibrid hajtáslánca azonban új, és mostantól kizárólag a Sport és Sport Touring felszereltségi szintekkel párosítva hangsúlyozza, hogy valójában lényegesen több teljesítményt és nyomatékot kínál, mint a csak benzines változat. Emellett sokkal jobban vezethető, mint a normál motorral és a régi hibriddel (a szimulált váltások nagy különbséget jelentenek), és mostantól egy hatékonyabb elsőkerék-hajtású változatot is kínál. Ha már hajtásláncoknál tartunk, fontos megjegyezni, hogy a CR-V nem kínál plug-in hibrid választ a Toyota RAV4 Prime, a Hyundai Tucson PHEV, a Kia Sportage PHEV és a Ford Escape PHEV modellekre. Nem is fog, úgyhogy ne reménykedjünk. A jövő legelektrifikáltabb Hondája a Prologue EV lesz.

Az átdolgozott hibrid és az újdonsült stílusérzék mellett a 2023-as Honda CR-V többnyire mindenhol apró fejlesztések sorát látja. Stabilabb, kifinomultabb és csendesebb a vezetése. Az első ülések kényelmesebbek, a hátsó ülés pedig valamivel tágasabb. Az infotainment és a biztonságtechnika érezhetően feljavult, olyannyira, hogy eltörli azt, ami korábban hátrány volt a CR-V számára. Kétségtelenül egy új és továbbfejlesztett kompakt crossover. Lehetne még karakteresebb, beleértve a sportosabb vagy terepjáró-orientált résmodelleket, ahogy a riválisok teszik? Persze, mint mindig, a CR-V lehetne érdekesebb is. De ha egy hagyományosabb kis SUV-t keres, az új CR-V-nek ott kell lennie a bevásárlólistáján.

Mi újság 2023-ban?
A 2023-as Honda CR-V az új modellévre teljesen újratervezett.

 

Milyen a CR-V belseje és az autóban található technológia?

A teljesen új külsővel egy teljesen új belső tér is jár. Vagy legalábbis új a CR-V esetében. Ha ült már egy új Civicben, annak elrendezése és kialakítása rendkívül ismerős lesz. Nagyon hasonlít a szintén új HR-V-re is. Szerencsére nagyon jó a belső tér. A megjelenés letisztult és egyszerű. A műszerfal is alacsony, és az áthelyezett első oszlopokkal együtt javítja a kilátást és a tágasság érzetét. Minden kapcsolószerkezetet kiváló minőségűnek érzünk, feszes, szilárd működéssel, legyen szó akár az irányjelző karjáról, akár a nagyon is üdvözlendő klímavezérlő tárcsákról. Bár sok a műanyag, ezek vonzó felületűek és mintázatúak. Nem éri el a Mazda CX-50 vagy a CX-5 prémiumérzetét, de a Kia Sportage és a Hyundai Tucson modellekkel összevethető. Sokkal szebb is, mint amit egy Ford Escape-ben vagy Chevy Equinoxban talál.

Ami a műszereket és az infotainmentet illeti, a CR-V analóg sebességmérővel rendelkezik, amelyet egy 7 colos képernyővel kombináltak, amely a fordulatszámmérő és egyéb információk megjelenítésére is képes. A széria infotainment-kijelző egy 7 colos érintőképernyő (balra lent), hangerő- és hangolási gombokkal, valamint néhány fizikai menügombbal. Az Apple CarPlay és az Android Auto alapfelszereltséghez tartozik. A magasabb EX-L és Sport Touring felszereltségeken a CR-V egy nagyobb, 9 colos érintőképernyőt (jobbra lent) kap, amelyen csak egy hangerőszabályzó és menügombok vannak, valamint vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, valamint vezeték nélküli töltés is. Mindkét képernyőméret esetén ez az infotainment rendszer mostantól az Accord és más Hondák operációs rendszerét és interfészét használja, nem pedig az előző CR-V által használt lassú, hibás és csúnya rendszert. Sokkal vonzóbb; nagy, vonzó és könnyen megnyomható ikonokkal rendelkezik; kevesebb a menüréteg és sokkal gyorsabbak a reakciók. Ez a rendszer valóban versenyképes a versenytársakkal, bár mi még mindig jobban szeretjük a Hyundai/Kia rendszerét.

Milyen nagy a CR-V?

A CR-V ezzel a generációval megnőtt. 7 centivel hosszabb, 4 centivel hosszabb tengelytávval, és 1 centivel szélesebb. Ezzel néhány centivel hosszabb is, mint fő riválisa, a Toyota RAV4. Végső soron nem valószínű, hogy ekkora különbséget fog észrevenni. Az első és a második sor között kevesebb, mint egy hüvelyknyi plusz hely van, és ha valami, akkor a hátsó ülések 10,5 fokos dönthetősége a nagyobb dolog. Dettó a könnyebben hozzáférhető autósülés LATCH-horgonyok. Alapvetően a CR-V már korábban is az egyik legnagyobb és legutasbarátabb kompakt SUV volt, és az is marad.

A raktér most már a hajtásláncoktól függetlenül ugyanolyan. A 36,3 köbméteres hivatalos adat alapvetően a régi hibrid és a kizárólag gázüzemű térfogati adatok között van, vagyis az új CR-V egyszerre több és kevesebb raktérrel rendelkezik, mint korábban. Ezzel is a masszívan megnövelt Hyundai Tucson és Kia Sportage, valamint a Toyota RAV4 mögött helyezkedik el. CR-V csomagtér-tesztünk alátámasztotta ezeket a papíron szereplő adatokat: nem egészen olyan nagy a hely, mint azokban. Végső soron azonban itt hatalmas fokozatokról beszélünk. Egy fontos elemet kell megjegyezni: a CR-V hibrid nem rendelkezik pótkerékkel és padló alatti raktérrel sem. A csak benzines változatban van pótkerék, ahogy a Sportage és a RAV4 hibridekben is. A raktérpadló szintén nem teljesen sík, ha a hátsó ülést lehajtjuk.

Mik a CR-V üzemanyag-fogyasztási és teljesítményadatai?

A 2023-as CR-V-hez kétféle hajtáslánc áll rendelkezésre. Az alapfelszereltségű 1,5 literes négyhengeres turbófeltöltős változat az eddigiekhez hasonlóan 190 lóerőt és 179 font lábnyi nyomatékot ad le. Az erő egy fokozatmentes sebességváltón keresztül jut el az első kerekekhez, vagy mind a négyhez az opcionális összkerékhajtással. Az üzemanyag-fogyasztás megegyezik az előző modellével. Az elsőkerék-hajtású változat 8.4 l a városban, 6.92 az autópályán és 7.84 l kombinált. Az összkerékhajtás kicsit csökkenti ezeket a számokat.

A másik hajtáslánc a hibrid. Ez egy szívó 2,0 literes négyhengerest és egy pár villanymotort használ. A legtöbb esetben soros hibridként működik, a gázmotor termeli az áramot, a két motor közül a nagyobbik pedig a kerekeket hajtja. Vannak olyan helyzetek, amikor a gázmotor közvetlenül is képes hajtóerőt biztosítani. A kombinált teljesítmény 204 lóerő és 247 font lábnyi nyomaték. Ez 15-tel több nyomaték, mint korábban, és bár úgy tűnhet, hogy kevesebb lóerővel rendelkezik, a 2023-as lóerőmérés változása miatt a 2022-es és 2023-as adatok valójában nem összehasonlíthatóak. Ha mindkettő ugyanazt a mérést használná, akkor az új CR-V hibrid 3 lóerővel több lenne. A korábbiakkal ellentétben a hibridet első- vagy összkerékhajtással is lehet kapni. Az elsőkerék-meghajtású változat a régi hibridet a legjobb üzemanyag-fogyasztásban: 5.47 l a városban, 6.53 l az autópályán és 5.88 l kombináltan. Az összkerékhajtású változat valamivel rosszabbul teljesít.

Milyen a CR-V vezetése?

A 2023-as mostanra az egyik legmegnyerőbb kompakt SUV ami vezethető, bár ez nem éppen egy magas mérce, és attól is függ, hogy milyen hajtásláncot kap. Talán meglepő, de a jobb teljesítményt a hibrid nyújtja. Az alap turbómotor sima, de zajos lehet, részben a CVT miatt, amely még mindig rendelkezik némi gumiszalag-jelleggel, és a hajtásláncot is kissé érzéketlenné teszi. A teljesítmény tökéletesen megfelelő, de nem inspiráló. A hibrid eközben nem csak erősebb, de mivel a kerekeket szinte kizárólag az elektromotorral hajtja (a motor többnyire csak az áramtermelésre szolgál), olyan sima, könnyed teljesítményt nyújt a vonalról, mint amilyet általában az EV-khez szoktak társítani. A hajtáslánc gyorsításkor váltásokat is szimulál, így sokkal normálisabbnak hangzik és érződik, mint más hibridek, például a Toyota RAV4 és a CVT-vel szerelt alap turbómotor.

Az előző generációs CR-V-hez képest a 2023-as feltűnően kifinomultabb és stabilabb. Egymásnak háttal vezetve meglepő, hogy a régi CR-V mennyire imbolygott a túlzott karosszériamozgásokkal. Az új sokkal rendezettebb, és a szegmens egyik legösszeszedettebb járművét eredményezi. A kormányzás is nagyon pontos, szép, egyenletes súlyozással, amely lehetővé teszi, hogy érezzük az utat. Aki sportosabb érzést keres, az még mindig inkább a Mazda CX-5 vagy a CX-50 modellre szavaz, de általánosságban elmondható, hogy a Honda ezzel a legújabb verzióval határozottan visszanyerte régi menetdinamikai mojójának egy részét.

2023 Honda CR-V első vezetés összesítése: Nagyobb, jobb, drágább

A CR-V több szempontból is javult, jobb és tágasabb lett a belső tere. A konkurencia azonban kezdi átugrani a CR-V-t, méghozzá jobb árképzéssel.

Mennyi a 2023-as CR-V ára?

Az LX felszereltségi szint a CR-V kínálatának középkategóriás kiegészítője, így a korábbi panaszok a magas indulóárról már nem érvényesek. Az összkerékhajtás 1500 dollár felárat jelent az EX, EX-L és Sport felszereltségi szinteken. Csak a Sport Touring felszereltséghez jár széria összkerékhajtás. A modellcsalád árai az alábbiakban találhatók, és mindegyik tartalmazza az 1295 dolláros úti céldíjat.

Modell USD Ár HUF Ár
LX (Turbo) $29,705 10,990,850 HUF
EX (Turbo) $32,355 11,971,350 HUF
Sport (Hybrid) $33,695 12,467,150 HUF
EX-L (Turbo) $35,005 12,951,850 HUF
Sport Touring (Hybrid) $39,845 14,742,650 HUF

Az árak csak tájékoztató jellegűek, nincsenek sem vámok, sem áfa kalkulálva és 370 USD/HUF árfolyamon lettek kiszámolva. 

 

Milyenek a CR-V biztonsági besorolásai és vezetőtámogató funkciói?

A 2023-as CR-V ismét számos széria biztonsági és vezetőtámogató funkcióval rendelkezik. Rendelkezik előre ütközésre figyelmeztető rendszerrel, automatikus vészfékezéssel, holttér- és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel, sávtartó asszisztenssel és adaptív sebességtartó automatikával. Ezeket mind továbbfejlesztették a legutóbbi CR-V-hez képest, ami jó hír, hiszen az elődök a riválisokhoz képest viszonylag kezdetlegesen teljesítettek. Ezek már sokkal jobbak, de mégsem érnek fel egészen a Hyundai/Kia rendszereihez, különösen az adaptív sebességtartó automatika és a kormányzássegítő rendszerek tekintetében.

Az Insurance Institute for Highway Safety a CR-V-nek a Top Safety Pick+ díjat adta a lehető legjobb teljesítményéért minden kategóriában, kivéve egy új kategóriát: az éjszakai frontális ütközésmegelőzésért háromból kettő pontot kapott. Szóval, manapság nagyon nehéz biztonságosabbnak lenni.