Vannak, akik már gyerekként tudják, hogy egyszer motorra fognak ülni. Lehet, hogy egy film miatt, lehet, hogy csak a szabadság utáni vágy vezérli őket, de van valami a kétkerekűek világában, ami egészen más, mint az autózás. Aztán jön a valóság: a nagymotor túl drága, a jogosítványhoz még túl fiatal vagy, és az is lehet, hogy előbb szeretnéd megtapasztalni, milyen érzés a forgalomban egyensúlyozni két keréken. És itt jön képbe a segédmotorkerékpár, vagy ahogy sokan ismerik, a kismotor.
Egy könnyű, mégis komoly jármű
A segédmotor első pillantásra talán gyerekjátéknak tűnhet, de aki már ült rajta, tudja, hogy valójában sokkal többről van szó. Ezek a járművek általában 50 köbcentiméteres motorral rendelkeznek, sebességük korlátozott, de pont ez teszi őket ideálissá kezdők számára. Nem kell félned attól, hogy elszáll alattad a gép, mégis megtapasztalhatod azt, amit az autó sosem ad meg: közvetlen kapcsolat az úttal, a széllel és a környezettel. És közben tanulsz. Nemcsak egyensúlyt és technikát, hanem közlekedési rutint is. Mert ha valaki megtanul figyelni motoron, az autóban is sokkal tudatosabb lesz.
Sokan elfelejtik, hogy egy kismotorral közlekedni nem csak játék. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak rád, mint a többi járműre, és ha egyszer hibázol, nincs körülötted kaszni, ami megvéd. Ezért különösen fontos, hogy ne csak menni tanulj meg, hanem gondolkodni is. Egy segédmotor valójában remek tanár: minden mozdulatodra azonnal reagál, nincs benne elektronikus rásegítés vagy segédrendszer. Amit csinálsz, annak azonnali következménye van. És pont emiatt értékes.
Egy belépő a motoros közösségbe
Akárhogy is nézzük, a motoros világ több, mint egy közlekedési forma. Egy közösség, ahol a tagokat összeköti a közös szenvedély. Lehet, hogy elsőre csak a suliig jársz vele, vagy a munkába araszolsz, de meg fogod kedvelni, az tuti biztos.