A Toyota Central Europe – Hungary Kft. vezetői szerint a márka értékesítése tovább nőhet 2024-ben Magyarországon. A japán autógyártó, amely már globálisan is piacvezető, az idei évben 14 új vagy felfrissített modellt tervez bevezetni.
Impozáns eladási adatok és piaci részesedés
A Toyota tavalyi globális eladásai közel 11 millióra rúgtak, ebből 3,3 millió teljesen elektromos jármű volt. Magyarországon a márka 17 300 modellt adott el, ami 13,5 százalékos piaci részesedést jelent, és 14,6 százalékos növekedést hozott a márka számára.
Innovatív mobilitási szolgáltatások
A Toyota idén elindítja a KINTO nevű mobilitási szolgáltatását Magyarországon, amelynek fő konstrukciója a tartós bérlet lesz.
Lexus: Növekvő prémium piaci jelenlét
A Lexus márkaigazgatója, Kárpáti László a prémium piaci szegmensben várható növekedést jósol. Tavaly a Lexus 47 százalékos növekedéssel 1102 járművet értékesített, és 5,6 százalékos piaci részesedésre tett szert.
Elektrifikáció a fókuszban
A Toyota és Lexus magyarországi eladásainak jelentős részét az elektrifikált autók tették ki: a Toyota esetében az öntöltő hibrid modellek, míg a Lexusnál az öntöltő és plug-in hibrid modellek voltak a legnépszerűbbek.
Európai piaci pozíciók
A Toyota Central Europe-Hungary Kft. több európai országban is felelős a márka értékesítéséért, és 2023-ban összesen 150 ezer Toyotát és 14 ezer Lexust értékesítettek a csoport kereskedésekben.