toyota corolla cross hybrid

A Toyota legkisebb SUV-ja szinte minden szempontból jobb, ha a hibrid változatot választja az ember.

A cikk forrása: https://www.motortrend.com/reviews/2023-toyota-corolla-cross-hybrid-first-drive-review/

Több ezer kilométert tettünk meg a Toyota Corolla Cross SUV kisautóval, amely hosszú távú járműveink között talált otthonra. Nagyra értékeljük tágas belső terét, üzemanyag-takarékos hajtásláncát és megfelelő méretű helykínálatát. Azonban nem lehet megkerülni azt a tényt, hogy ez egy belépő szintű termék a Toyota kínálatában, és jobb kifinomultságot és gyorsulást kívántunk hosszú távú tesztautónk vezetése során. Így amikor a Toyota bejelentette a 2023-as Corolla Cross Hybridet, optimisták voltunk, hogy ez még élvezetesebbé teszi az egyébként élvezetes kisautót.

A Toyota stratégiája ugyanis a hibrid járműveket a kizárólag benzines termékeinek sportosabb alternatívájaként pozícionálja. Ennek megfelelően az autógyártó a 2023-as Corolla Cross Hybridet S, SE és XSE felszereltségben kínálja. Mi az SE-t, amely a Toyota várakozásai szerint a legnagyobb darabszámban eladott modell lesz, és a csúcsmodell XSE-t kóstoltuk meg. A Toyota valóban továbbfejlesztette a Corolla Cross-t az elektromossággal, bár néhány területen még javításra szorul.

A hibrid üzemmód előnyei

Aki a Toyota Corolla Cross formatervét a hibrid modellhez képest észreveszi, azonnal felismeri az utóbbi átdolgozott orr-részét. Míg a csak benzines Corolla Cross egy nagy, kissé harcsa szájára emlékeztető formájú hűtőrácsot visel, addig a hibrid egy csőrös ajkat, amely egy kicsit a Lexus RX új arcát idézi. A Toyota további megkülönböztető jegyekként a díszléceket és a jelvényeket is befeketítette. Az eredmény egy jóképű, robusztus megjelenésű kis SUV lett.

A motorháztető alatt egy 2,0 literes négyhengeres motor dolgozik, amely 150 lóerőt és 139 lb-ft nyomatékot produkál. Ehhez párosul egy villanymotor, amely a Toyota szerint 152 lb-ft nyomatékot ad le. A vállalat nem árulta el, hogy az e-motor mennyi lóerőt ad le, de azt állítja, hogy a rendszer összteljesítménye 196 lóerő. Az összkerékhajtás és a CVT automataváltó minden 2023-as Corolla Cross Hybrid esetében alapfelszereltség. A Toyota állítása szerint a Corolla Cross Hybrid 8,0 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, ami 0,4 másodperccel gyorsabb, mint a hosszú távú Corolla Cross LE modellünk, és 1,6 másodperccel gyorsabb, mint a csak benzines, összkerékhajtású modell.

A nagyobb teljesítmény mellett az új 2023-as Toyota Corolla Cross Hybrid jelentősen javuló üzemanyag-fogyasztással is büszkélkedhet. A Toyota becslései szerint 42 mpg kombináltan, felszereltségi szinttől függetlenül. Ez a csak benzines modell 32 mpg FWD-vel és 30 mpg AWD-vel.

Az üzemanyag-hatékonyság azonban a tesztvezetés során háttérbe szorult, mivel élveztük a Corolla Cross Hybrid élénk gyorsulását és kifinomult hajtáslánc-kalibrációját. Míg a mi hosszú távú autónk alacsonyabb fordulatszámon durva és hangos szokott lenni, a kisautó villanymotorja előbb lép működésbe, így a motor kevesebbet dolgozik a sorból. Bár a 2023-as Corolla Cross Hybrid beenged némi út- és szélzajt, a vezetés összességében sokkal csendesebb, mivel a motor nyugalomban marad, amikor nincs rá szükség.

A Toyota a Corolla Cross Hybridnek néhány egyedi tuningelemet is adott. A felfüggesztését újrakalibrálták, hogy alkalmazkodjon az akkumulátor és a motor többletsúlyához. Útközben a kis crossover prémium érzetű, és a teljesen független felfüggesztés jól kezeli a karosszériadőlést és a futóművezérlést. A hibrid SUV progresszív kormányművet is használ, amely középen kissé homályos érzetet mutat, de kanyarban feszesedik. A Toyota azt mondja, hogy az amerikai piac ízlésének megfelelően választotta ezt a hangolást, mivel az amerikai vásárlók általában szeretik a könnyű kormányzást alacsony sebességnél.

A 2023-as Toyota Corolla Cross Hybrid regeneratív fékrendszere tesztvezetésünk során is bőséges fékerőt biztosított, de a pedál szivacsos érzetét a pedálút csúcspontjánál kifogásoltuk. Miután hozzászoktunk a kezdeti zömökséghez, a kis méretű SUV magabiztosabb fékezést biztosított, mint amit a hosszú távú Corolla Cross LE-nkben tapasztaltunk.

Választék, jellemzők és felszereltség

Még ha a 2023-as Toyota Corolla Cross Hybrid a vállalat S, SE és XSE felszereltségi struktúráját használja is a benzines modell L, LE és XLE modelljei helyett, a két modellt nagyon hasonló felszereltséggel kínálják. A Toyota arra számít, hogy a legtöbb vásárló az SE-t választja majd, amikor a hibrid crossover felszereltségi sorából választ, mivel ez kínálja a legtöbb értéket.

Ez nem azt jelenti, hogy a Corolla Cross Hybrid nincs felszerelve egy tisztességes alapfelszereltségű technikai csomaggal. A Toyota Safety Sense 3.0 csomag a modellcsalád minden modelljénél megtalálható, és olyan funkciókat tartalmaz, mint az adaptív sebességtartó automatika, a sávtartó asszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus első vészfékezés és az automatikus távolsági fényszóró. Minden modell 8,0 colos infotainment-kijelzőt kap, amelyen a Toyota Audio Multimedia rendszer legújabb verziója fut, alapfelszereltségként vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással.

Az SE modellek 18 colos kerekeket, választható kéttónusú színösszeállításokat, adatvédelmi üvegeket, tetősíneket és lapátváltókat kapnak. A holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer szintén alapfelszereltség ebben a felszereltségi szinten és felfelé. A Corolla Cross Hybrid a csúcs XSE modellhez lépve a Toyota SofTex anyaggal borított, kényelmes, támogató ülésekkel rendelkezik. Az S és SE modellekben szériafelszereltségnek számító félanalóg műszeregység kijelzőjét egy előkelő megjelenésű, 7,0 hüvelykes, teljesen digitális egység váltja fel. Az első ajtók és a csomagtérajtó kulcs nélküli beléptetése a teljes modellpalettán alapfelszereltség.

A Corolla Cross Hybrid SE és XSE modellben tett autózásunk során megkóstoltunk néhányat az elérhető opciós csomagok közül. Az SE és XSE felszereltségekhez kínált kilenc hangszórós JBL audiorendszer úgy tűnik, megéri a Toyota által felszámított 800 dollárt; a hangminőség teltebb és alaposabb volt, mint a standard hat hangszórós elrendezésben. Kiábrándító, hogy az elektromos emelőajtó csak a Kényelmi csomaggal érhető el, amely csak az XSE modellekhez rendelhető 1250 dollárért. Legalább a napfénytetőhöz is jár. Az SE vásárlók nem kaphatják meg a motoros ajtókaput, de a napfénytetőt á la carte 940 dollárért megkaphatják.

Megéri a Corolla Cross Hybrid?

Megjegyzés: A magyar árak jelenleg 435 EUR/HUF árfolyamig tarthatóak. Számottevő csökkenés várható, amennyiben a forint marad a mostani 370-380 közötti árfolyamon. Ez egyelőre főként az elérhető kedvezményekben testesül meg. Mindenképpen érdemes több helyről ajánlatot kérni. A várható szállítás 4-5 hónap. 

A benzines Corolla Cross jobb vezethetőségű, üzemanyag-takarékosabb alternatívájaként úgy gondoljuk, hogy a hibrid modell abszolút megéri a többletkiadást. A felár meredek; a Toyota 25.695 dollárt kér a benzines Corolla Cross L-ért összkerékhajtással, és 29.305 dollárt a Corolla Cross Hybrid S-ért. Az SE ára 30.625 dollár, az XSE pedig 32.400 dollárnál kezdődik. Az általunk tesztelt Barcelona Red XSE modell ára 35.565 dollár volt, míg a Sonic Silver SE felszereltség szerényebb 32.865 dolláron tetőzött.

 

A Toyota előnye, hogy az egyetlen hibrid szubkompakt SUV-t kínálja a piacon, bár nem számítunk arra, hogy ez még sokáig így marad, mivel hamarosan várható egy új Subaru Crosstrek PHEV érkezése. Egyelőre a 2023-as Toyota Corolla Cross Hybrid legközvetlenebb versenytársa a Kia Sportage Hybrid, amely a kompakt hibrid SUV-k szegmensében versenyez, és 28 815 dollárról indul.

A 2023-as Toyota Corolla Cross Hybrid kínálatának kipróbálásával töltött nap után lenyűgözött minket a Toyota legkisebb SUV-ja. A praktikusság, a hatékonyság és a vezethetőség megfelelő keverékét kínálja a mindennapi autózási feladatokhoz, valamint elegendő teljesítményt ahhoz, hogy vigyorgást váltson ki, miközben elhúz egy lámpától. Ami a józan közlekedési megoldásokat illeti, úgy tűnik, a Toyota a Corolla Cross Hybriddel eltalálta a képletet.